KÖPVILLKOR
Om Gilla Inramat
RDAB Luleå (556632-0882) har sitt säte i Luleå. Företagets besök- postadress är Drottninggatan 9, 961 35 Boden.. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till foto@gillabutiken.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. För att kunna beställa på Gillainramat.se måste Du ha fyllt 18 år. Gillainramat.se accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Gillainramat.se förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om Du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till foto@gillabutiken.se
Leverans
Vi skickar din beställning senast nästa helgfria vardag vid lagerhållna produkter. Vid beställningsvaror blir leveranstiden längre. Vi kontaktar dig om leveransen blir försenad OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: foto@gillabutiken.se
Priser
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Vid beställning via Gillainramat.se gäller de priser som anges på Gillainramat.se. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte fraktavgifter, denna anges separat i varukorgen.
Gilla Inramat erbjuder via Svea fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning, samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Svea Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Sveas villkor. Genom att klicka på “slutför köp” godkänner du Gilla Inramats allmänna villkor. Svea Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Svea Checkout utan vid behov av beroende på det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Svea påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysningar om dig, t ex banker.
Sedan du har identifierats uppvisar Svea Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Svea Checkout med en PIN-kod.
Behöver du uppdatera dina adressuppgifter gör du det på svea.com
Gilla Inramat avskriver sig alla extra kostnader som kan tillkomma vid ett köpa via Svea Checkout.
Vid frågor angående betalning via Svea Checkout kontaktar du Sveas kundtjänst.
Efter att du bekräftat köp hanteras hela köpet av Svea. Gilla inramat kan därför inte svara på några frågor om din betalning.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
I samband med en beställning av en vara för vilken ångerrätt inte gäller får Du tydlig information om detta. Följande produkter är alltid undantaget ångerrätten och omfattas av vår begränsade ångerrätt. Kontakta Gillainramat.se för mer information.
-Personligt tryck
Det gäller de produkter som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar och som har fått en tydlig personlig prägel. Detta gäller exempelvis print, canvas, fototapet, fotobok och liknande varor som skapats ifrån egna bilder.
-Fotokonst och grafisk konst
Det gäller de produkter som har tillverkats på beställning enligt konsumentens anvisningar, i samband med att ni lägger er beställning samtycker ni till att tjänsten börjar utföras och därmed också att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten väl har fullgjorts.
Om Du vill ångra köpet ska Du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Gillainramat.se om detta.
Garanti och reklamationsrätt
Vissa av Gillainramat.se varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Gillainramat.se eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis.
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta Gillainramat.se så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på Gillainramat.se. Reklamationer som görs inom två månader från det att Du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på Gillainramat.se
Reklamationsrätten gäller ej vid felaktigt underlag i från kund såsom exempelvis felaktiga placering/beskärning av bilder, felstavningar & låg upplösning. Avvikelser i färgåtergivning mellan skärm och faktiskt tryck är ej skäl för reklamation om inte avvikelsen är av större art.
Bildrättigheter vid beställning av personligt tryck
Du som beställare är ansvarig för bildrättigheter för de bilder som du skickar in när du beställer produkter från din egen bild. Gillainramat.se förbehåller sig rätten att neka bilder som strider mot tillämpliga lagar och regler.
Kunduppgifter
När Du genomför ett köp av oss och/eller kontaktar Gillainramat.se Kundservice via telefon, e-post eller annan kanal så godkänner Du att vi lagrar och behandlar dina personuppgifter såsom exempelvis namn, adress och e-postadress.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss foto@gillabutiken.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Presentkort
Gillabutiken.se tillämpar ingen ångerrätt vid köp av presentkort. Har presentkortet en tidsfrist förverkas presentkortet när datumet passerat. Ett presentkorts värde kan inte lösas in mot pengar. Ev mellanskillnad mellan presentkortets värde och köpet ersätts inte. Ett presentkort från Gillabutiken.se är giltigt i tre (3) år från inköpsdatum.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart till oss efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till foto@gillabutiken.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör SVEA. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, DHL, Schenker.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.
Integritetspolicy
GDPR & Cookies
Vi på Gillainramat.se vill vara transparenta i hur vi arbetar och hur vi hanterar den information som vi via hemsidan samlar in om besökarna. Här berättar vi hur och varför vi behandlar personuppgifter och cookies på vår webbplats, samt dina rättigheter och våra skyldigheter gentemot dig, som besökare.
Personuppgiftsansvarig
Gillainramat.se är personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter på denna webbplats. Det innebär att det är vårt ansvar att se till att du som besökare:
- Är medveten om varför och hur vi samlar in dina personuppgifter.
- Kan göra aktiva val att godkänna eller neka till behandling och lagring av dina personuppgifter (vi behandlar inte dina personuppgifter utan ditt godkännande).
- Kan uppdatera sina uppgifter.
- Kan bli glömd ur systemet och att informationen vi behandlar om dig raderas.
- Kan få alla personuppgifter vi lagrar om dig utlämnade till dig.
- Kan begära att vi exporterar dina personuppgifter vid, exempelvis, byte av leverantör.
- Har dina personuppgifter i säkert förvar hos oss. Vi lämnar inte ut dem till tredje part utan att du informeras och uttryckligen godkänner hur och varför detta sker.
Personuppgifter och cookies
Till personuppgifter räknas allt som kan identifiera dig personligen; namn, adress, personnummer, e-mail osv. Vid sidan av personuppgifter finns även cookies. Cookies är små filer som skickas till din dator via webbläsaren (om du inte stängt av cookies) när du besöker en webbplats. Deras funktion är att samla information om hur en besökare använder en webbplats, ofta för att kunna erbjuda anpassat innehåll.
Hur hanterar vi cookies?
Cookies spåras med hjälp av trackers, med olika syften. I vårt fall handlar det enbart om att erbjuda besökaren en skräddarsydd upplevelse av vårat utbud. Vi använder följande trackers för att spåra och analysera cookies:
- Google Analytics
- Facebook Pixel
- Google Tag Manager
- HotJar
Vilka cookies använder vi?
Här kan du se hur Google Analytics arbetar och sparar dina cookies: Google Analytics Cookie Policy
Hur använder ni spårscript?
För att kontinuerligt kunna utvärdera hemsidans prestanda samt även förbättra kunders upplevelse av hemsidan använder vi av spårscript, HotJar. HotJar samlar via anonym data in beteendemönster på hemsidan och hjälper oss identifiera brister och fel. Läs mer om hur HotJar behandlar cookies här Vill du istället förhindra att HotJar samlar in anonym data kan du göra det genom denna länk
Hur länge lagrar vi cookies?
Vi lagrar cookies endast under så lång tid som det behövs för ändamålet.
Så här tar du bort cookies i din webbläsare
Hur du raderar cookies ur din webbläsare beror på vilken du använder. Du hittar vägledning via webbläsarens egna gränssnitt, eller webbplats. Några vanliga webbläsare och hur du raderar cookies i dem (klicka för extern länk):
När lagrar vi personuppgifter?
Cookies lagras kontinuerligt, så länge du har godkänt det. I annat fall lagras personuppgifter när:
- Du laddar ner en guide/Whitepaper eller annan fil via ett formulär på vår sida
- Du startar en chatt
- På annat sätt lämnar över personuppgifter till oss digitalt, exempelvis anmälan till utbildning/event/seminarium, via kontaktformulär som avser offert eller jobbansökan, eller andra typer av formulär eller fält där du självmant matar in personlig eller företagsinformation.
- Gör ett köp i webbshoppen
Att ge/dra tillbaka medgivande
Vi börjar bara behandla dina personuppgifter och cookies efter att du godkänt hanteringen, samt syftet bakom hanteringen.
Du förhindrar vidare lagring av cookies samt radering av redan lagrade cookies via din webbläsare. Tillvägagångssättet varierar beroende på webbläsare så vi hänvisar dig till din webbläsares hjälpavsnitt för att hitta rätt väg.
Om du avregistrerar dig från utskick / mailutskick tas dina personuppgifter bort ur listan.
Att bli glömd
För att få dina uppgifter raderade ur våra system och register anmäler du det till oss på foto@gillabutiken.se
Att få dina uppgifter utlämnade och/eller exporterade
För att få veta vilka personuppgifter vi har lagrade om dig och för att eventuellt exportera dem till en ny leverantör anmäler du detta till oss på foto@gillabutiken.se Vi skickar då snarast alla uppgifter vi har lagrade till dig.
Tredjepartsinformation
Vi säljer inte eller byter dina personuppgifter. Däremot använder vi oss av externa spårningssystem för att kunna följa upp marknadsåtgärder som ex: sökmotoroptimering, konverteringsspårning (motsvarande eller liknande åtgärder) och det kan komma att tredjepartleverantörer ser (men ej lagrar, behandlar eller säljer vidare) dina lämnade uppgifter. Dina kortuppgifter lagras inte hos oss utan är lagrade hos SVEA.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.